Slovacia 2021 | Bratislava pentru copii

Cuprins

După 10 ani, m-am întors în Bratislava.

Eu, căci pentru copii e prima oară, evident. Și le-a plăcut tare mult orașul, centrul istoric, clădirile colorate și dantelate, străzile pietruite și piețele largi unde pe timpul verii sunt amplasate arce cu apă pentru răcorirea trecătorilor.

Am petrecut aici trei zile în care am adunat o colecție de amintiri și locuri frumoase, multe pe placul copiilor, așa că le enumerăm aici, în caz că ajungeți și aveți nevoie de inspirație.

Zona medievală a orașului

Am intrat pe poarta Michael, am continuat spre Piața Centrală, admirând clădirea primăriei, am trecut pe lângă renumitele statui stradale, am ajuns la catedrală, apoi am urcat pe zidurile vechii cetăți. E nevoie de o zi întreagă pentru plimbare fără grabă, admirând clădirile înflorate, fațadele dantelate, turnurile înalte și poposind la terase cochete ce se găsesc la tot pasul prin centrul medieval al Bratislavei.

Bratislava Zoo

E unul din locurile drăguțe de venit cu copiii în capitala Slovaciei, nu doar pentru a vedea o varietate mare de animale (din care unele pe cale de dispariție, cum ar fi tigrul alb sau leul alb), ci și pentru mișcare în aer liber, căci grădina e amplasată pe mai multe dealuri ce fac parte din Micii Carpați. Așa că am tot urcat și am coborât urmărind maimuțe, rinoceri, păsări flamingo, ursul brun, tigrul alb, leul, cămile și multe alte animale exotice.

Undeva în pădure era amenajat și un Dino Parc, dar în această perioadă era închis, părea să fie în proces de reamenajare.

În total am petrecut mai bine de jumătate de zi aici, ne-am oprit și la locurile de joacă de pe traseu, unele cu rol de parc aventura, foarte fain realizate, așa că la finalul turului eram și obosiți și înfometați (există un chioșc cu mâncare aproape de ieșire, dar meniul e destul de fast food-ish).

Biletul de intrare costă 7 euro pentru adulți și 5 euro pentru copiii cu vârsta peste 3 ani.

Bratislava Castle

Imposibil de ratat căci se vede pe deal din orice parte a orașului ai privi. Nu l-am vizitat la interior, dar curtea sa și grădinile baroce sunt tare frumoase, vederea spre oraș și spre Dunăre e și ea splendidă, iar undeva la bază e și un loc de joacă pentru copii, așa că am petrecut aici câteva ore plăcute.

Grădinile din spatele Palatului Prezidențial

Grădinile și fântâna din fața acestuia au fost foarte apreciate de copii într-una din plimbările de seară pe care am făcut-o prin oraș. Din nou au găsit aici locuri de joacă amenajate din lemn și materiale naturale, au alergat pe iarbă printre stropitorile ce irigau parcul și am găsit și un copăcel plantat în 2002 de președintele României de atunci, Emil Constantinescu.

UFO Tower

Sau, mai exact, farfuria zburătoare de deasupra podului SNP, care e imposibil de ratat căci e un alt obiectiv vizibil din orice parte ai privi – sus sunt amplasate o cafenea și un restaurant, iar la ultimul etaj e o terasă deschisă cu vedere 360°.

Faleza Dunării

De la turn ne-am întors în oraș pe Stari Most, podul verde al Bratislavei, iar în jurul lui sunt amenajate tot felul de localuri drăguțe, fie cu plajă proprie unde poți sta la masă direct cu picioarele în nisip (în timp ce copiii se joacă cu galetușe și lopățele), fie pe vechi corăbii de unde poți vedea soarele apunând în spatele cetății, dincolo de Dunăre.

Muzeul Transporturilor

Amenajat lângă gara orașului, adună o colecție impresionantă de mașini de epocă, locomotive și vagoane vechi. Albert a fost complet fascinat.

Devin Castle

La 10 minute de oraș cu mașina, a fost bomboana de pe tort a vizitei noastre în Bratislava. Pe lângă turul din interior, copiii au învățat aici să tragă cu arcul, să se ferească de obstacole, să țintească cu sulița și să arunce cu proiectile în balauri. A fost o devărată distracție la subsolul fortăreței vechi de veacuri cocoțată pe stânci, ce privește spre malul austriac, la confluența dintre Dunăre și râul Morava.

Nu îmi aminteam Bratislava atât de frumoasă, dar ne-a (re)cucerit și ne-a deschis apetitul pentru următoarele descoperiri în Slovacia.

Tot despre Slovacia, la noi pe blog mai poți citi:

> De la Trenčín la Banská Bystrica

> Aproape de România: Košice și obiective în împrejurimi

> Jurnal de călătorie: Slovacia 2021

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup