Roadtrip pentru atracții kid friendly în Elveția

Cuprins

Elveția este o țară de poveste, indiferent de vremea care, să recunoaștem, de multe ori se dovedește capricioasă și nu tocmai favorabilă turiștilor ce vin în număr mare să o descopere. Chiar și așa, în ciuda așteptărilor noastre (nu întrebați de ce, pur și simplu așa credeam noi), pe parcursul drumului nostru am găsit multe activități kid friendly în Elveția, în fiecare din locurile pe unde am poposit.

Vaduz: Principele din Liechtenstein

Chiar dacă ne-am propus să vorbim despre Elveția, începem cu un obiectiv din țara vecină, Liechtenstein, pentru că e atât de mică, atât de asemănătoare și depinde oarecum de vecina sa Elveția, așa că le luăm la pachet.

Așadar, în capitala sa, Vaduz, la Centrul de Informații pentru Turiști, pe bulevardul central al orașului, chiar sub castelul de pe deal unde adevăratul principe al țării își are reședința, aveți ocazia să testați cum e să fii principele țării pentru 5 minute – cu tron, coroană, steag și tot tacâmul – imortalizând experiența în câte fotografii vreți, for free. Și trebuie să vă mărturisesc că e o atracție care îi prinde și pe cei mari deopotrivă, în jurul „tronului” făcându-se uneori coadă de așteptare.

Tot aici, nu uitați să cereți la ghișeu și ștampila de turist al Liechtensteinului, contra unei taxe de 3 euro. Are doar valoare de colecție, dar poate fi un suvenir frumos pe filele pașaportului, iar noi nu am ratat această ocazie.

Luzern: Muzeul Transporturilor

Și dacă pentru bifarea primului obiectiv din listă sunt suficiente maxim 10 minute, în Luzern la Swiss Museum of Transport merită să vă rezervați măcar o jumătate de zi. Pentru că e un loc renumit drept kid friendly în Elveția, cu secții dedicate fiecărui tip de transport existent, de la trenuri la mașini de curse, cart-uri, utilaje de construcție, chiar camioane și până la avioane.

Eu, vă spun sincer, nu aș mai fi plecat de aici și doar oboseala care m-a răpus după ore în șir de distracție m-a convins să ne îndreptăm spre cazare.

Luzern: Poduri și Lacuri cu lebede

N-am fost noi cei mai norocoși în privința vremii, dar chiar și așa, pe vreme ploioasă și cu umbrela după noi, tot ne-a plăcut orașul Luzern și am încercat să îl colindăm cât mai mult.

Am descoperit un orășel foarte pitoresc, cu cetăți vechi, poduri din lemn, piețe, turnuri ce împrejmuiesc orașul vechi, parcuri și clădiri bogate în decorațiuni.

Interlaken: Trenuri și funiculare

Interlaken e un orășel ca o poveste, colorat de mii și mii de flori și înconjurat din toate direcțiile de munți cu creste înzăpezite, indiferent de anotimp.

Dar, pentru mine, cea mai atractivă a fost călătoria cu funicularul, de unde am avut ocazia să admir și trenurile care străbat continuu localitatea, dintr-o parte în alta. Ba chiar din Interlaken pleacă trenul ce ajunge până la Jungfraujoch, stația situată la cea mai mare altitudine din Europa, la peste 3450 metri, motiv pentru care aceasta a fost inclusă și în UNESCO World Heritage Site. Noi am ratat experiența, de această dată, dar sperăm să ne întoarcem cândva să parcurgem și acest traseu feroviar.

Revenind la funiculare, Harder Kulm este vârful spre care urcă funicularul ce pleacă din Interlaken, la puțin peste 1300 metri altitudine. Drumul durează aproximativ 10 minute, dar e o încântare pentru copii și adulți deopotrivă, unii fascinați de mașinăria trasă de un scripete uriaș pe șinele în pantă, ceilalți de peisajul ireal ce se așterne în față.

Odată ajunși sus, tabloul este complet: orașul rămas mic, jos la baza muntelui, înconjurat de două imense lacuri turcoaz și de munți cu creste albe. Pentru că da, chiar și când soarele de mai ne încălzea blând, aici zăpada era încă prezentă, dând și mai mult farmec locului, îmbrăcând în alb turnul roșiatic al restaurantului și îmbiind la joacă orice nostalgic după zilele senine de iarnă.

Interlaken: Bulgăreală și oameni de zăpadă, indiferent de anotimp

Așa că, primul lucru pe care l-am făcut, ajunși sus, a fost o bulgăreală sănătoasă cu tati, chiar dacă soarele strălucitor parcă nu se potrivea deloc cu joaca noastră. Dar zăpada părea chiar proaspătă, moale și lucitoare, numai bună pentru bulgări… așa că nu ne-a luat mult să trecem la pasul următor: un mini-om de zăpadă, încropit cu materiale găsite pe terasa restaurantului, de la bețe pentru mâini și pietricele pentru ochișori, până la o scrumieră folosită pe post de pălăriuță. A fost extrem de amuzant și distractiv, chiar dacă la final am plecat cu mâinile înghețate și năsucul roșu.

Mai târziu, pe drumul nostru, am reluat aceleași activități și în popasurile pe care le-am mai făcut prin munții pe care i-am tot traversat, deoarece zăpada e încă un lucru comun în mai în Elveția, la altitudini mai înalte.

Leukerbad: Bălăceală în ape termale la Therme51

Nu voi mai detalia prea mult aici despre experiența la therme în Leukerbad, pentru că am povestit despre asta într-un articol distinct, dar subliniez ideea că pentru mine a fost una din cele mai reușite zile din tot sejurul și că, una peste alta, Leukerbad e o stațiune montană musai-musai de văzut, așa că dacă aveți ocazia, puneți-o pe listă!

Montreux: O vizită la Castelul Chillon

Vă spun sincer, când am ajuns aici am crezut că o să mă plictisesc teribil cât timp ai mei vor vizita tot castelul, mă vor plimba din sală în sală și nu voi vedea decât lucruri vechi despre care nu voi înțelege mai nimic.

Dar, spre mirarea mea și mai ales a părinților mei, tot parcursul prin castel m-a prins într-un așa fel încât am ajuns să conduc eu traseul după harta castelului primită la intrare, foarte bine organizată și ușor de urmărit.

La asta s-au adăugat și ecranele interactive cu informații suplimentare, instalate în aproape fiecare sală, care evident mă atrăgeau ca un magnet. Așa că nici nu am simțit când au trecut aproape două ore de hoinărit prin castel, de la un etaj la altul, prin nu mai puțin de 46 de camere, curți interioare și porticuri cu vedere spre lac.

Cât despre vederea exterioară și amplasarea castelului, nu sunt nici acestea de neglijat, împreună creând un peisaj superb, pe o stâncă ieșită din mare de pe malul estic al Lacului Léman.

Evident, pe lângă aceste șapte obiective kid friendly în Elveția, am mai vizitat pe traseu și alte locuri sau orașe cu farmec din Elveția, dar suntem convinși că ne-au mai rămas multe de văzut în această țară cu care natura a fost foarte darnică. Așa că vă întrebăm, voi ce alte locuri ați vizitat pe tărâm elvețian?

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup