Zile cu parfum de nostalgie pe litoralul românesc la Saturn

Cuprins

De fiecare dată când ajungem pe litoralul nostru ne aducem aminte de primele noastre întâlniri cu marea și plaja.

Marea Neagră poartă cu ea amintirile de când eram copii, când pentru prima dată valurile, nisipul și mirosul mării ne cucereau.

Și parcă cel mai mult retrăim aceste momente atunci când ajungem în sudul litoralului – între Costinești și 2 Mai se împletesc nostalgiile noastre – primele amintiri de la mare, primele castele de nisip, prima baie în valuri, primele răsărituri din mare sau serile lungi pe plajă din timpul studenției.

Le-am retrăit cu ochii minții zilele acestea, când am fugit câteva zile la mare doar în doi.

Cu dimineți târzii și miros de mare. Cu picioarele cufundate în nisip și scăldați de valuri călduțe. Cu plimbări la amurg pe faleză și briza în păr și în nări. 🌊☀️⛱️

Cum ne-au încărcat bateriile aceste zile! ❤️

Unde am ajuns pe litoral

Chiar dacă atunci când ajungem la mare cel mai ușor e să oprim la Constanța sau Mamaia, de această dată ne-am dorit să ajungem în sudul litoralului.

Așa că am ajuns la 2 Mai spre finalul zilei, când încă mai luceau ultimele raze călduțe ale soarelui, înainte de amurg. Ocazie bună pentru un prânz târziu la malul mării, o cafea cu vedere spre valuri și o plimbare fugară pe plaja pe care ne-o aminteam mare și generoasă din vremea când eram copii, dar am regăsit-o atât de îngustă încât abia mai era spațiu pentru un sezolng până la nisipul udat de valuri.

Marea are însă același farmec și, închizând ochii, ne-am văzut din nou mici pentru câteva momente, alergând pe nisipul încins, construind castele de nisip și sărind în valuri. Copilărie cu miros de soare în păr și gust de sare pe piele…

Am lăsat stațiunea 2 Mai în urmă și ne-am întors către nord, oprindu-ne la Saturn. Aici avea să fie baza noastră pentru zilele de ședere la mare, unde ne-am propus să ne relaxăm și să ne încărcăm bateriile. Așa că ne-am cazat la malul mării, unde dimineața puteam mirosi deja de pe balcon briza mării, iar după ce coboram pe terasă și luam micul dejun mai făceam câțiva pași și ne trezeam cu tălpile în nisip. Era tot ce aveam nevoie!

După o zi de leneveală la plajă, cu pauze din când în când doar pentru un refill de înghețată sau băuturi reci, pentru masa de prânz sau pentru o gustare după-amiaza, seara ne găsea la plimbare pe faleza extinsă dintre Mangalia și Saturn.

E foarte frumos amenajată zona aceasta de promenadă și trece atât prin zone liniștite, unde poți auzi doar sunetul valurilor și țipătul pescărușilor, cât și prin centrul stațiunii, cuprins de efervescența specifică stațiunilor de pe litoral. Și chiar dacă nu suntem noi foarte pasionați de atracțiile comerciale, parcă o vacanță la mare la noi nu ar fi aceeași fără atmosfera plină de viață ce cuprinde străzile stațiunilor la lăsatul serii.

Iar în cele din urmă, nu aveam cum să nu tragem o fugă și prin stațiunea studenției noastre – Costinești – cu al său farmec tineresc ce a rămas încă prezent, chiar dacă ușor prăfuit de trecerea timpului.

Am rememorat cu nostalgie petrecerile de pe plajă ce se lăsau cu dans pe nisip până târziu în noapte, zilele leneșe petrecute pe plajă, plimbările pe faleză, de la epavă și până la obelisc, parcul și lacul din centrul stațiunii, unde ne dădeam întâlniri și ne țeseam poveștile de peste vară.

Acum treceam pe lângă alte grupuri de studenți ce își țes propriile povești în Costinești, de care își vor aminti cu nostalgie peste ani, când aceleași locuri poate îi vor aștepta și pe ei să le răscolească amintirile.

Zbuciumul valurilor. Fire de nisip în vânt. Zile ce se scurg, veri ce trec, ani ce zboară… Doar marea rămâne aceeași și ne așteaptă oricând să ne întoarcem la ea.

Unde ne-am cazat

Aminteam mai sus de cazarea noastră din Saturn, chiar de lângă plajă, așa că venim aici cu detaliile.

Am ales pentru această escapadă Hotel Neko, o opțiune budget bună, situat chiar pe malul mării, cu prețuri foarte decente și servicii bune, cu plajă privată și regim All Inclusive ce întregesc pachetul.

Toate camerele sunt duble și cu balcon, așa că noi am închiriat una cu vedere spre mare. Camerele sunt dotate cu băi individuale, pat dublu, balcon, aer condiționat, pe scurt cam fix ce ai nevoie pentru un sejur confortabil pe litoral.

Ne-a plăcut că eram foarte aproape de plajă, că hotelul are și o parte de plajă proprie unde poți beneficia de șezlong și umbrelă, pe lângă barul cu băuturi reci și înghețată amplasat direct pe plajă. E adevărat ca plaja nu e atât de mare cât să poată acomoda toți turiștii hotelului, în perioadele de vârf, dar există și spații pentru cerșaf sau zone cu șezlonguri de închiriat în apropiere, iar noi am apelat la toate variantele existente pe parcursul zilelor petrecute aici.

De asemenea, pachetul nostru de cazare includea și serviciul All Inclusive, o opțiune pe care nu o mai încercasem până acum pe litoralul nostru. Așa că am avut mesele de peste zi asigurate la terasa restaurantului cu vedere spre plajă și spre mare, felurile de mâncare erau gustoase și variate, iar prăjiturile era efectiv un deliciu. Unde mai pus surpriza-bonus de la mesele de seară când ne-am bucurat de spectacole de dansuri chiar pe terasă.

Locația aleasă ne-a pus la dispoziție cam tot ce aveam noi nevoie, iar în rest am lăsat marea să își facă magia ei…💙

Unde am mâncat

În general am rămas la Hotel Neko pentru mesele de peste zi. A fost cel mai accesibilă opțiune, prin care am putut profita la maxim de timpul disponibil pentru plajă, ne-am bucurat și de varietate, dar și de mai multe opțiuni la o singură masă, din care am putut „ciuguli”, cât să ne facem poftele cu care venisem la mare. Hamsii, mămăliguță cu brânză, ciorbă de pește sau tochitură, le-am putut încerca pe toate, fără să fim nevoiți să luăm porții întregi pe care să nu le putem termina, ci doar câte puțin „de poftă”.

Ne-a mai plăcut că aveam fructe disponibile după fiecare masă, chiar și la gustare, iar dintre variantele de desert (absolut delicioase toate), ne-am împărțit: unul din noi prefera mini-tartele cu fructe, celălalt mini-eclerele. Amandinele ne-au cucerit însă pe amândoi în mod egal.

În zilele când am fost în deplasare prin alte stațiuni, ne-am oprit la restaurant pe drum. Ne-a plăcut mai ales mâncarea de la „Micul Golf” din stațiunea 2 Mai și atmosfera puțin sălbatică ce îl înconjoară, chiar pe plajă unde e amplasat de zeci de ani (și încă pare să fie în vogă). E zona unde sunt amplasate corturi unul lângă altul, lumea trăiește altfel aici suflul mării (cu mențiunea că pentru a ajunge la restaurant trebuie să treci pe lângă plaja de nudiști din 2 Mai).

A fugit repede timpul, dar plăcut și frumos, iar abia acum, după ce ne-am asigurat că am ajuns la marea noastră și anul acesta, putem lăsa varea să treacă, să își ia curând la revedere, iar noi să începem să ne gândim la toamnă și la toate noile etape ce vin odată cu ea!

Vezi unde am mai fost la Marea Neagră în alți ani:

>> În 2022 la Mojo Resort în Eforie Sud

>> Tot în 2022 la Hotel Pasha în Eforie Nord

>> În 2021 la Hotel Vega în Mamaia

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup